چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

 

 

دکتر رفیعی:

دوشنبه 28 آبان همایش تجلیل از افتخار آفرینان بسکتبال گیلان در نیمه نخست سال 97

دکتر رفیعی ریاست هیئت بسکتبال گیلان :

دوشنبه 28 آبان همایش تجلیل از افتخارآفرینان بسکتبالل گیلان در نیمه نخست سال 97

با حضور مدیرکل ورزش وجوانان استان گیلان

در آمفی تئاتر مهمانسرای المپیک برگزار می شود.

 

 

 

 

 

 

سرویس ورزشی موج برنا - بسکتبال یک ورزش آکادمیک و البته تخصصی است که براحتی می توان یک حرفه ای و یک آماتور را تشخیص داد . ورزشی که حتما باید امکاناتش را در اختیار داشت و سودای قهرمانی سر داد .

طی دو سال اخیر آرزوی اهالی بسکتبال برآورده شده و صدای توپ بسکتبال در جای جای شهرهای استان گیلان شنیده می شود و دوباره شوق تکاپو در بین اهالی بسکتبال دمیده شده و برای رسیدن به این کاروان در حال حرکت تلاش خود را مضاعف کرده است .

روابط عمومی هیئت بسکتبال گیلان ؛ استان گیلان در شش ماه اول سال به غیر برگزاری یک تورنمت بسکتبال خیابانی منطقه ای و یک تورنمت منطقه ای شوت بسکبتال ساحلی 11 اعزام در رده های سنی داشته و در این اعزامها موفقیتهایی هم کسب کرده است .

دکتر رفیعی ریاست هیئت بسکتبال استان گیلان ضمن دعوت از همه اهالی بسکتبال برای حضور در همایش ، افزود : تلاش برای موفقیت ستودنی است و برای قدردانی از این تلاشها یکبار دیگر گرد هم خواهیم آمد .

ریاست هیئت بسکتبال استان گیلان افزود : این مراسم قرار بود در ابتدای فصل پاییز و همزمان هفته تربیت بدنی برگزار شود ، اما به دلیل فشردگی برنامه های ادراه ورزش و جوانان به این زمان موکول شد .

دکئتر رفیعی در پایان گفت : در مسابقات رده های سنی امسال بسیاری از استانهای مدعی به دلیل شرایط اقتصادی حاضر نشدند ، اما اولین گام برای تقدیر از مربیان ، حمایت برای حضور تیمهایشان در مسابقات بود تا بتوانند ضمن ارتقا جایگاه گیلان ، موقعیت رده سنی خود را ارتقا دهند . 

یادآور می شود ، خلاصه ای از اعزامها به شرح ذیل می باشد :

دو اعزام اول گیلان مربوط به تیم 3 به 3 بانوان زیر 23 سال و بالای 23 سال بود و اما مهمترین رویکرد بسکتبال مربوط به رده های پایه بوده است .

 
در سومین اعزام تیم جوانان بانوان به دامغان سفر کرد وسحر طلسچی یکتا به عنوان سرمربی،مریم باقری مربی وشهلا دباشی به عنوان سرپرست  همراهی کردند و جوانان
بانوان گیلان در سید B چهارم شدند و  ماندگار شدند .
 
چهارمین اعزام مربوط به نوجوانان پسر بود که به اصفهان اعزام شدند ، تلاش نوجوانان پسر با هدایت شهریار کریمی مربی تیم ملی نوجوانان و همراهی علیرضا علیزاده موجب شد تا در جمع 4 تیم برتر قرار بگیرند و با بد شانسی در نیمه نهایی بازی را به میزبان واگذار کردند  و نهایتا به مقام چهارم کشور شدند و در سید Aماندگار شدندو 5 دعوت به اردو ماحصل تیم  نوجوانان گیلان بود .
 
 
 
پنجمین اعزام بانوان در رده نوجوانان بود و به نیشابور سفرکردند ،
در تیم نوجوانان بیش از نیمی بازیکنان تغییر رده سنی داده بودند و
با ترکیب جدید پا به مسابقات گذاشتند و سه بازیکن دعوت به اردو
تیم ملی در رده نوجوانان و جوانان دعوت شدند ، در سید Aماندگار
شدند و در جایگاه سوم گروه الف  بالاتر از کرمان،آذربایجان شرقی
و خوزستان قرار گرفتند.
خانمها شادی عادی و نگار روشن هدایت نوجوانان بانوان را برعهده داشتند .
  .
 
 
 
 
ششمین  اعزام مربوط به  به امیدهای آقایان بود که به بوشهر سفر کردند تا در سید B با رقیبان به میدان  بروند . تیم گیلان که محمد علی رضازاده را به عنوان سرمربی و آرش بالازاده را به  عنوان سرمربی به همراه داشت به عنوان نائب قهرمانی دست یافت و به سید  A صعود کرد .
 
هفتمین اعزام توسط امیدهای بانوان گیلان رقم خورد تا در خوزستان و شهر دزفول به مصاف حریفان برود خصوصا خوزستانی که خود را مهیای قهرمانی کرده بود . امیدهای بانوان گیلان با هدایت سمانه ملکی و کاظمی بدون باخت و نتایج قابل قبول و با اختلاف موجب شد تا آینده خوبی برای بسکتبال بانوان گیلان  ، ضمن کسب قهرمانی در سید B به سید A صعود کردند .
 
هشتمین اعزام مربوط به نونهالان پسر گیلان بود که با هدایت بهنام یعقوبی و عیسی بخش و همراهی مازیار پرتو به سنندج سفر کردند ، نونهالان پسر گیلان هم در مهد بسکتبال و ورزشهای توپ و تور کار بزرگی کردند .
نونهالان پسر شایسته گیلان به عنوان قهرمانی كشور در سید B دست یافتند و به سید A صعود کردند .
نهمین اعزام مربوط به مینی بسکتبال پسران بود تا به تبریز سفر کنند و در سالن پورشریفی تبریز به مصاف حریفان بروند و در منطقه یک کشور به رقابت بپردازند .
تیم گیلان در رقابتهای مینی بسکتبال منطقه یک قهرمانی کشور به مقام سوم دست پیدا کرد، تیمی که با هدایت مربی جوان سعید امین زاده و همراهی پیشکسوت بسکتبال جناب پورحسینی همراه بود  ، البته با الگوپذیری از پیشکسوت جناب پورحسینی و نمایش اخلاق را هم با موفقیت پشت سر گذاشت . 
 
 دهمین اعزام در رده های سنی با جوانان پسر استان گیلان به لرستان صورت گرفت تا در سید C مسابقات در شهر خرم آباد به مصاف حریفان  برود . محمد فرح بخش و مرتضی گلشاهی مربیان تیم گیلان بودند و بهنام شاد هم سرپرست تیم جوانان بود . جوانان پسر گیلان به مقام چهارم دست یافت و به سید B صعود کرد.
یازدهمین اعزام مربوط به دختران مینی بسکتبال بود تا به زنجان سفر کنند و در رقابتهای منطقه یک کشور حاضر شوند .

 
مینی بسکتبال دختران گیلان را مریم زرگرنژاد به عنوان سرمربی ، راحله صفری و صدف گلمیرزاده به عنوان مربی و سرپرست همراهی می کردند ، بدین ترتیب مینی بسکتبال گیلان هم نائب قهرمان منطقه یک کشور شد .
 
داوران نمایندگان شایسته گیلان
در طی اعزامهای انجام شده حضور ارزشمند داوران هم با افتخار همراه بود ، داروان جوانی که در بسیاری از این دیدارها به عنوان سرداور راهی میدان شدند . هرچند نباید نکته سنجی و توجه و انتخاب کمیته داوران و شخص اصغر قاسمیان را نباید نادیده گرفت .
جدا از شاهین مومن نژاد که این روزه روزهای خوب خود را با تلاش و پشتکار پشت سر می گذارد و حضور او به عنوان داور بین المللی و مدعو در مسابقات سر فصلی جدا می پذیرد ، اما باید از تلاش صدرالله سبزی ، عارف کریمی ، عرفان مجاور و دیگر داوران جوان تقدیر کرد .
 
 
Image result for ‫دکتر محمد رفیعی هیات بسکتبال گیلان‬‎
 
 
 
دکتر رفیعی ریاست هیئت بسکتبال گیلان :
کسب نه سکو  و سه صعود حاصل هجده ماه تلاش خانواده بسکتبال گیلان
موفقیت بسکتبال گیلان از بازکنان ، کادر فنی و داوران
در برنامه هایی کوتاه ، میان و بلند مدت
 
 
 
 
 
دکتر رفیعی ریاست هیئت بسکتبال استان گیلان به رشد در رده های سنی اشاره کرد و افزود : به ترتیب اولویت اعزام باید به صعود امیدهای آقایان و بانوان به سید A  ، نونهالان صعود به سید A ، اشاره کرد که نشان از رشد و پویایی بسکتبال بوده است و می توان به این موضوع تاکید کرد که در تدوین ، برنامه ریزی و اجرای برنامه های کوتاه ، میان و بلندمدت موفق عمل شده است .
 
ریاست هیئت بسکتبال استان گیلان به زحمات مربیان ، سرپرستان ،داوران وكادر اجرايي اشاره کرد و افزود : باید از ابتدا پروسه تلاش و موفقیت یک تیم شروع کرد ، از حمایت خانواده ها ، تلاش بازیکنان ، مربیان باشگاهها و مربیان و سرپرستان تیمهای منتخب وداوران زحمتكش که یاران صدیق و همراهان ما برای رسیدن به موفقیت هستند .
 
دکتر رفیعی در ادامه  گفت : این افتخارات دختران و پسران گیلان ، تفکرات مربیان و اندخته های مادی و معنوی هیئت بود ، بی شک گیلان جز محدو د استانهایی است که راه را تا به انتها ادامه داد و علی رقم مشکلات مالی از هیچ اعزامی دریغ نکرد و با نگاه ویژه حامیان مالی می توان شاهد رشد وپویایی بیشتر بسکتبال گیلان بود .
 
ریاست هیت بسکتبال تلاش داوران اعزامی را ستود و گفت : بی شک کار پسندیده  داوران در ثبت قضاوتهای از یاد نخواهد رفت و باید شاهد پویایی بیشتر آنها باشیم .
 
دکتر رفیعی در پایان گفت : حضور شاهین مومن نژاد در بازی ایران و فیلیپین طلسم داوری بین المللی را شکست و از امروز انتظار می رود با الگوپذیری از این داور پر تلاش شاهد حضور داور جوان در عرصه های ملی و بین المللی باشیم .
رئيس هيئت بسكتبال افزود با تمام تلاشي كه صورت گرفته هنوز با عدد صد فاصله داريم و اميدواريم كه با اتحاد وهمدلي بسكتبال را به جايگاه واقعي ان برسانيم .
 
پایگاه خبری موج برنا ، ضمن تقدیر و تشکر از فعالین عرصه ورزش و بسکتبال از تلاش همه زحمت کشان تقدیر و تشکر می نماید و اعلام می دارد  از قلم افتادن هر نامی دلیل بر قصور و کوتاهی نگارنده در مراحل تنظیم نهایی بوده و هیچگونه تعمدی در کار نمی باشد ، بی شک با توجه به اسامی ذکر شده بسیاری افراد در همین مسیر نامشان برده نشده و نخواهد شد که همین جا به تمامی این عزیزان خداقوت عرض می نمایم .
 
 
 
 

 

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna